Dieta Odchudzająca

DIETA ODCHUDZAJĄCA

Dieta Odchudzająca skierowana jest do osób chcących zredukować masę ciała oraz tych, które bez przeszkód mogą spożywać gluten, laktozę i kazeinę. Jest to sposób żywienia, który oparty jest o produkty zawierające niski lub średni indeks glikemiczny (określa jak wzrośnie poziom cukru we krwi po dwóch godzinach od zjedzenia pokarmu). Ponad to w tej diecie istotny jest również ładunek glikemiczny, czyli kombinację IG oraz ilości węglowodanów, które znajdują się w danym produkcie. Należy zaznaczyć, że wartość kaloryczna spożywanych produktów ma znaczenie drugorzędne. Najistotniejsze jest, aby ustabilizować poziom cukru we krwi, co zapobiega skokom w wydzielaniu insuliny, których wahania są odpowiedzialne za odkładanie tłuszczu w organizmie. Dieta odchudzająca zapobiega „atakom głodu” co w konsekwencji pomaga ustabilizować/zredukować masę ciała.

Dieta Odchudzajaca Dieta Odchudzajaca 2 Dieta Ochudzajaca 3

Rozkład makroskładników

W tej diecie nieistotny jest rozkład makroskładników

Dla kogo?

1. Dla osób chcących zredukować swoją masę ciała.

2. Dla osób zmagających się z chorobami cywilizacyjnymi: nadwaga, otyłość, cukrzyca, podwyższony cholesterol, choroby kardiologiczne.

3. Dla wszystkich chcących odżywiać się w sposób racjonalny.

4. Dla ludzi dbających o zdrowie i cieszących się życiem

Przykładowy jadłospis diety South Beach

Śniadanie: Omlet z warzywami
II śniadanie: Koktajl awokado- masło orzechowe
Obiad: Dorsz w sosie musztardowym, mix warzyw na parze, ryż brązowy
Podwieczorek: Orzechowa przekąska
Kolacja: Kurczak po indyjsku.