Dieta Paleo

DIETA PALEO

Dieta Paleo bazuje  na jadłospisie człowieka „Paeolitu”. Typowa jej wersja jest zdecydowanie dietą wysokobiałkową, o sporej zawartości tłuszczu, a deficytową w węglowodany. Paleo bogata jest w żelazo hemowe, błonnik czy kwasy tłuszczowe omega 3. Dieta nie zawiera glutenu. Eliminuje wszelką żywność przetworzoną, zboża, rośliny strączkowe, jak również nabiał (tu w rozumieniu produktów mlecznych). Na zielonej liście produktów znajdują się również wszelkie mięsne źródła białka, a także ryby i owoce morza, a przede wszystkim jaja (których w tym wypadku do nabiału nie zaliczamy). Jadłospis uzupełniają owoce i warzywa, a na końcu dopełniają go wszelkie orzechy i pestki.

Dieta Samuraja 2Dieta PaleoDieta Paleo 2

Rozkład makroskładników

Białko: 19-35% Węglowodany: 22-40% Tłuszcze: 28-47%

Dla kogo?

1. Dla sportowców oraz osób aktywnych fizycznie.

2. Osób chorujących na celiakię oraz wszystkich z nietolerancją glutenu

3. Dla osób nie tolerujących laktozy, i/ czy kazeiny

4. Osób chorych na Hashimoto

5. Osób z insulino opornością

Przykładowy jadłospis diety Paleo

  • Śniadanie: Jajecznica z krewetkami i awokado.
  • II śniadanie: Pieczone jabłko z orzechami
  • Obiad: Kokosowy kurczak z orzechami nerkowca
  • Podwieczorek: Warzywa korzeniowe z sezamem
  • Kolacja: Grillowana pierś z indyka z duszonymi pieczarkami