Dieta Wegańska

DIETA WEGAŃSKA

Dieta Wegańska jest bardziej restrykcyjną wersją diety wegetariańskiej. Jadłospis składa się wyłącznie z produktów roślinnych, z wykluczeniem jakichkolwiek produktów odzwierzęcych jak np. jajka, miód, nabiał. Dieta wegańska opiera się na roślinach, zbożach, orzechach, nasionach i algach morskich.  Jadłospis roślinny ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę – zmniejsza ryzyko wystąpienia otyłości, chorób serca, chorób układu krążenia, nadciśnienia oraz nowotworów (m.in. płuc, jelita grubego). Wykluczenie produktów mięsnych oraz jaj, nabiału i miodu pozwala także skutecznie zgubić zbędne kilogramy i utrzymać smukłą sylwetkę. Posiłki w diecie wegańskiej są tak skomponowane, aby pozyskiwać potrzebne składniki odżywcze z produktów roślinnych, np. wapń z mleka sojowego, roślin strączkowych i zielonych warzywach liściastych, białko – z orzechów, soi, soczewicy i bobu. Ponadto weganie powinni suplementować dwie witaminy, które niełatwo uzupełnić z produktów roślinnych i zbóż, tj. witaminę D oraz witaminę B12.

Dieta Odchudzajaca Dieta Odchudzajaca 2 Dieta Ochudzajaca 3