Dieta Samuraja

DIETA SAMURAJA

Dieta Samuraja to najprościej to wypadkowa diet: Paleo (czyli kompozycji mięsa, ryb, jaj, warzyw, owoców, pestek i orzechów) i Glikemicznej (opartej o produkty o niskim i średnim indeksie glikemicznym). W praktyce znaczy to tyle, co dołączenie możliwości spożywania węglowodanów o niskim i średnim IG, ale pozbawionych glutenu (ryżu, kasz, pseudo-zbóż, warzyw korzeniowych i bulw). Nowością jest wprowadzenie do jadłospisu kiszonek oraz postawienie na formy surowe: owoców, warzyw, ale również ryb, mięsa czy jaj. Dieta dopuszcza również niektóre źródła nabiału, zwłaszcza te fermentowane (np. przetwory z mleka koziego).

Dieta Samuraja 3 Dieta Samuraja

Rozkład makroskładników

Białko: 25-35%
Węglowodany: 40-50%
Tłuszcz: 25-30%

Dla kogo?

1. Dieta Samuraja jest przeznaczona dla ludzi aktywnych fizycznie o podwyższonym wskaźniku zużycia energii, które posiłki węglowodanowe włączają do swojego jadłospisu przed i po treningu.

2. Osób chorujących na celiakię oraz wszystkich z nietolerancją glutenu.

3. Dla osób nie tolerujących laktozy, i/ czy kazeiny.

4. Osób obciążonych chorobami metabolicznymi i autoimmunologicznymi.

Przykładowy jadłospis w diecie Samuraja

  • Śniadanie: Bezglutenowa kutia makowa z bakaliami.
  • II Śniadanie: Sałatka z wędzonym kurczakiem na kaszy jaglanej.
  • Obiad: Kurczak po syczuańsku z ryżem.
  • Podwieczorek: Zupa meksykańska.
  • Kolacja: Zapiekanka ziemniaczana z morszczukiem.