Panel klienta

  • Co nas wyróżnia
  • Dobierz dietę
  • Oferta
  • Cennik
  • Opinie
  • Kontakt
  • Blog

Panel klienta

Dieta DASH - Łódź

Dieta DASH to skrót od Dietary Approaches to Stop Hypertension, czyli dieta w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia. Jak nazwa wskazuje, jest przeznaczona dla osób, które mają problemy z wysokim ciśnieniem krwi. Głównym założeniem tej diety jest niska zawartość soli w posiłkach.

Jadłospis diety DASH jest bogaty w niskotłuszczowe produkty mleczne, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. W posiłkach przeważają produkty o wysokiej zawartości wapnia, potasu i magnezu, które pomagają obniżać ciśnienie krwi.

Dieta DASH została szeroko przebadana i ma wiele korzyści zdrowotnych. Przestrzeganie jej założeń pomoże nam kontrolować nie tylko ciśnienie krwi, ale również poziom cholesterolu. Co więcej, zapewnimy sobie wszystkie potrzebne składniki odżywcze.

Thursday, October 8,

Śniadanie

Twarogowe placuszki owsiane

II Śniadanie

Jogurt z sałatką jabłkowo-cynamonową

Obiad

Klopsiki greckie z sosem tzatziki podane z kaszą jaglaną i grillowanymi warzywami

Podwieczorek

Zupa krem z dyni z imbirem

Kolacja

Wytrawne rollsy z łososiem i roszponką

Przykładowe potrawy

dieta-dash - lodz - catering dietetycznydieta-dash - lodz - dieta pudełkowadieta-dash - lodz - dieta z dowozem

Masz więcej pytań? Zajrzyj tutaj.

SPIS TREŚCI

DIETA

OGÓLNE

Rozkład makroskładników

+

Dla kogo?

+

Cennik cateringu Afterfit - Dieta DASH

Kaloryczność

Posiłki

Okres zamówienia

-
dni
+

Dodaj 4 dni, aby uzyskać 5% rabatu

CENA DIETY

0.0 PLN / DZIEŃ

RAZEM: 0.0 PLN za 10 dni

Zamów dietę pudełkową dopasowaną do Ciebie

Zobacz wymarzone efekty w krótkim czasie

Na czym polega dieta DASH?

Dieta DASH od wielu lat jest uważana za jedną z najzdrowszych. Co istotne - nie wiąże się ona ze szczególnymi wyrzeczeniami, mimo tego, że jest określana jako lecznicza. Sam skrót DASH pochodzi od wyrażenia "dietary approaches to stop hypertension", co tłumaczy się jako "plan żywieniowy chroniący przed nadciśnieniem". Rzeczywiście, głównym celem diety DASH jest wsparcie układu krwionośnego, dlatego też będzie ona idealna dla wszystkich osób, które mają problem z nadciśnieniem tętniczym. Nie oznacza to jednak, że nie ma ona innych zalet. Takie menu dobrze wpływa na cały organizm, przeciwdziała również rozwojowi otyłości, cukrzycy i miażdżycy.

DASH nie jest typową dietą odchudzającą, niemniej przechodząc na nią, można się pozbyć zbędnych kilogramów, zwłaszcza jeśli dorzuci się do tego regularne ćwiczenia. Wśród zbawiennego efektu dla zdrowia takiego jak obniżenie ciśnienia tętniczego, DASH chroni również przed rozwojem nowotworów, zapobiega powstawaniu osteoporozy, ogranicza ryzyko wystąpienia cukrzycy oraz przeciwdziała chorobom serca i udarom mózgu. Menu pozwala również ograniczyć poziom złego cholesterolu. Dobroczynny wpływ diety DASH jest potwierdzony badaniami lekarskimi. Dieta pudełkowa DASH ma coraz więcej zwolenników, gdyż nie wymaga ogromnych wyrzeczeń i głodzenia się. Kiedy poznamy jej główne zasady i odpowiednio dobierzemy jadłospis, to szybko odczujemy poprawę stanu zdrowia oraz bardziej komfortowe będzie codzienne funkcjonowanie.

Menu w diecie DASH

Podstawą diety DASH jest odpowiednio dobrany jadłospis. W menu kładzie się nacisk na ograniczenie ilości sodu, czyli na unikanie soli. Istotna jest eliminacja przetworzonej żywności i wszystkiego tego, co sztuczne. Należy zrezygnować z wędlin, produktów wędzonych, gotowych sosów, koncentratów, słonych i słodkich przekąsek. Kluczowe jest również odstawienie produktów pszennych i zastąpienie ich produktami pełnoziarnistymi. Jeśli chodzi o tłuszcze, to masło, margaryna i inne tego rodzaju rzeczy są zabronione - wskazane jest przestawienie się na tłuszcze roślinne, przede wszystkim na oliwę z oliwek.

Podstawą diety DASH są warzywa. W menu znajdują się również chude mięsa, takie jak kurczak, indyk, chuda wołowina i cielęcina. Niezwykle polecane są również ryby, które powinno się spożywać w dużych ilościach. Równie istotny w jadłospisie jest nabiał - mleko i wszystkie mleczne produkty oraz naturalne twarogi. W celu urozmaicenia, posiłki zawierają również rośliny strączkowe, oraz wszelkiego rodzaju nasiona i sezam. Rozbudowane menu obfituje w zdrowe i pyszne składniki, spośród których każda osoba znajdzie coś idealnego dla siebie. Takie dania zasmakują każdemu, a przy okazji będą miały dobroczynny wpływ na nasz organizm. Dieta DASH szybko przynosi efekty - zauważysz to choćby po wynikach badań lekarskich. Twój organizm zacznie znacznie lepiej funkcjonować, a Ty zapanujesz w końcu nad swoimi przypadłościami, które zawsze przysparzały Ci sporo problemów.