• Dieta
  • Przepisy
  • Suplementy
  • Trening
  • Białko jaj - suplementy

    ABC SUPLEMENTÓW BIAŁKOWYCH – BIAŁKO JAJ

    Autor : waldekpieniak
    25 września 2016

    Popularne białko jaj to nic innego jak sproszkowane białka jajek kurzych, powstające w procesie ich odwodnienia i sproszkowania. W kolejnych etapach produkcji odżywka jajeczna poddawana jest pasteryzacji w celu wykluczenia salmonneli i dezaktywacji antyodżywczego białka – awidyny. Jaka jest rola białka jaj? Czym jest i kiedy stosować?

    BIAŁKO JAJ – CO TO?

    Białko jaj zawiera aż 40 różnych białek, z czego około 55% białka stanowią albuminy. Jest białkiem najwyższej jakości, ponieważ ma idealny dla organizmu człowieka skład aminokwasów oraz jest szczególnie bogate w aminokwasy rozgałęzione BCAA – izoleucynę, leucynę i walinę. Przyswajalność owoalbumin wynosi aż 97%!

    JAKI WPŁYW MA BIAŁKO JAJ NA ORGANIZM CZŁOWIEKA?

    Badania wykazały, że białko jaj ma podobny wpływ na stymulowanie syntezy białka jak białka mleka. Jest także bogate w argininę, aminokwas, który stymuluje wytwarzanie tlenku azotu. Tlenek azotu rozszerza naczynia krwionośne, co powoduje zwiększony przepływ krwi do mięśni a zatem dostarcza do nich więcej tlenu, substancji odżywczych i hormonów anabolicznych. Wpływa to na zwiększoną syntezę i regenerację białek mięśniowych.

    Zobacz: Dieta dla osób trenujących Crossfit wg Ekspertów

    KIEDY WARTO STOSOWAĆ BIAŁKO JAJ?

    Białko jaj jest umiarkowanie szybko trawione: plasuje się pomiędzy szybko wchłanianą serwatką a wolno absorbowaną kazeiną. Stanowi świetną alternatywę dla osób cierpiących na nietolerancję cukru mlecznego – latozy lub miałek mleka – kazeiny. Białko jaj jest praktycznie pozbawione węglowodanów i tłuszczu, co sprawia, że to również dobry wybór w trakcie procesu redukcji masy ciała. W smaku albuminy przypominają…. kogel mogel. Podobnie jak w przypadku innych odżywek w smakowych propozycjach produktu znajdziemy aromaty oraz substancje słodzące. W niektórych produktach zawarte są dodatkowo witaminy z grupy B.

    JAK STOSOWAĆ BIAŁKA JAJ?

    Między posiłkami – Z uwagi na średnie tempo wchłaniania będzie idealna jako uzupełnienie białka w codziennej diecie
    Po treningu – z dodatkiem serwatki
    Przed snem – z dodatkiem kazeiny

    Weronika Stangierska: FORMA DOBRA